top of page

בטבע של החוטמיות..



לאור הימים החורפקיציים הקסומים האלו שבאים לנו באופן לא ממש טבעי ואולי כן (מה אנחנו יודעים על התכניות של ההוא מלמעלה ומי שמקלקל לו אותן אם בכלל)


הטבע מקדים ומביא לנו שלל פריחות בניחוח אביבי שכזה... אני כבר ראיתי אי אלו שקדיות עומדות בשיא פריחתן, מאירות מלבינות ומוורידות את סביבתן ומנחיחות את אצילותן בשלל ניחוחות פריחת השקד.


יחד איתן, מזקיפות קומה החוטמיות, כן כן, אלו היפהפיות בפרח גדול ויפהפה שמלוות את הנוסעים בקו אורך כביש האגרה ובכל מקום מצפון עד דרום וכל הדרך חזרה שניקווים בו יותר מ-400 מ"ג מי גשמים...


הרי לכם כמה מילים על החוטמיות, כי בשיטת המבצעים האהובים על כולנו, זו תהיה כתבה של 1+1 בענייני חוטמיות וטבע...


ראשונה תעלה ותבוא החוטמית הזיפנית (זו שמופיעה בתמונה בראשית הכתבה) Alcea Serosa / ורד הקציר/הקוצרים

חוטמית זו מתהדרת בפרח גדול בצבעים נפלאים לבנים, סגולים, ורודים ובורדו עמוק מתנשאת לגובה של בין 1 מטר ל- 2.5 מטר שחלילה לא תחמיצו אותה כשאתם מסתובבים בטבע ומבקרים את אמא אדמה וזאת למה?


משום שאם חלילה נפצעתם, נשרטתם ואתם זקוקים לעזרה ראשונה, תראו מרחוק את החוטמית הזיפנית שעומדת כולה לרשות האדם: הרפואה האקלקטית מלמדת אותנו להשתמש בנוזל הגבעול הרירי לריפוי פצעים שריטות וכוויות.


הרתחת עלים, גבעולים ושורשים משמשת הרבליסטים קליניים לטיפול בשיעול, טיפול במחלות של דרכי הנשימה ודלקות.




חוטמית נוספת היא חוטמית רפואית – נטופית Althea Officinalis / Mashmallow Parthenium צמח זה הוא אחד הצמחים המשמעותיים בכלל ובקרב הרבליסטים קליניים בפרט.


הצמח הנפלא הזה צומח וגדל ברחבי כל העולם אף שמקורו בסין. גם החוטמית הזו מתנשאת לגובה של כ- 1.20 מ' וממש כשם שהצמח מתנשא לגובה, כך גם שורשיו עמוקים.


מה שתשמחו לדעת הוא שבדיוק משורשיה העמוקים והמתוקים של החוטמית הרפואית/אלתיאה, לאורך ההיסטוריה הכינו מהם את סוכריות המרשמלו ומכאן גם נגזר שמו כצמח המרשמלו.


כצמח רירי שצומח לאורך כל השנה וברחבי העולם, משתמשים בצמח לטיפול ברקמות וריריות בגוף, לטיפול וריפוי פצעים, שריטות, חתכים, כוויות, שיכוך כאב, שיתון (בנטילה פנימית – יש להיוועץ בהרבליסט/נטורופת), לכיוח, הרגעת גרד, עידוד והגברת הפקת חלב אם, הזנה ולטיפול במחלות נשימה מבוססות גודש, דלקות, שיעול יבש ודלקות סביב מערכת הנשימה, דלקות ועודפי חומציות במערכת העיכול, דלקות שתן ואבנים בכליות




המשיכו לטייל, שימרו על הניקיון, הקפידו שלא לדרוך על פרחי בר ובוודאי שלא לקטוף...


הטבע מכבד אותנו – בואו נכבד אותו חזרה כדי שנוכל להמשיך לחיות יחד מבלי להפר את האיזון.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page