top of page

דלעת לבנה - קְרָעָה




בת חביבה, עדינה ונעימה למשפחת הדלועים, אחות לדלעת הערמונים, לדלעת טריפוליטאית ודלעת אמריקאית, דקיקת קליפה ובשל כך, נאכלת בשלמותה ועכשו, ממש עכשו זו העונה ליהנות מחינה.


דלעת דקת קליפה, בעלת תוכן עדין במרקם ובטעם, ממש מזמינה לשחק איתה במטבח – תגידו ממולאים, תגידו גיווץ' – תגידו טְבֵּחָא או איך שתקראו לתבשיל ירקות – נעים ונחמד לאכול את הקרעה מבושלת או קרה, בתבשיל או סלט קר...


ב-100 ג' דלעת לבנה נמצא: <כמו ערכים של קישוא>

16 קלוריות, 1.21 ג' חלבון, 3.35ג' פחמימות, 0.18ג' שומן, 1.1ג' סיבים תזונתיים, 94.65ג' מים, 2 מ"ג נתרן, 10 מק"ג ויטמין A, סה"כ 2.129 מ"ג ויטמיני B ובפרט B2, 29 מק"ג חומצה פולית, 17 מ"ג ויטמין C, 0.12 מ"ג ויטמין E, 3 מק"ג ויטמין K, 15 מ"ג סידן, 0.35 מ"ג ברזל, 17 מ"ג מגנזיום, 38 מ"ג זרחן, 0.29 מ"ג אבץ, 262 מ"ג אשלגן.




אני לא משוכנעת שזה הדלוע עליו מברכים בראש השנה "קרע- שיקרע רוע גזר דיננו" או דלעת כתומה, כך או אחרת שניהם נפרסים, מטוגנים בביצה וטבולים ב- דבש או סוכר מבושל במים ולימון להמתקת השנה החדשה.





היות ודלעת לבנה/קרעה גדלה כאן בארץ מקדמת דנאן, הרי שניתן למצוא אותה בתבשילים רבים, לרבות אלו של המטבח הערבי (טבחא ביל קרעה – תבשיל בשר כבש ודלעת קרעה)


אני ברשותכם לקחתי את הקרעה למטבח האשכנזי, או למה שאני זוכרת ממה שסבתי ע"ה נהגה להכין לימות הקיץ. יכולת לקבל את התבשיל חם כחלק מהתוספות של ארוחת הצהריים, או כממרח קר על פרוסת לחם, לסבא שלי הכינו כריך עם תבשיל קישואים קר עם גבינה מלוחה או חתכה...לא, לא חתיכה – יש לזה טעם אחר...חָתְכָה מטיאס כבוש וקצת בצל כבוש ליד


אז איך מכינים?

מביאים להשקפה ושיזוף קל של 4-5 בצלים קצוצים (לא דק מדי), קוצצים פנימה קוביות משני דלועי קרעה או 4 קישואים.

מערבבים הכל במתינות עד השחמה של התבשיל וריכוך הקרעה/קישואים.

מוסיפים מלח הימליה, פלפל שחור גרוס

מגישים חם/קר.




רוצים ארוחת ערב קלה ומעניינת?

ערבבו 2 ביצים בקערה, הוסיפו כף נדיבה של תבשיל הקישואים, בשלו כחביתה וכסו במכסה.





רוצים להשקיע?

רוקנו את תוכן הדלוע, מלאו אותו בבצל ובתוכן עצמו ותבלינים (אפשר להוסיף בשר/הודו/עוף/דגים) ולבשל ברוטב עם או בלי ירקות ממולאים נוספים (אני אוהבת להכניס תבשילי ממולאים לתנור לישורת האחרונה ושיזוף..



לבריאות ובתאבון

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page