top of page

לא רק הצבא צועד על קיבתו...


בתמונה סלסלת עגבניות שרי, פלפל אדום, שום, ירקות עליים ונבטים

החיים בכלל ובישראל בפרט, מזמנים לנו הזדמנויות שלא היינו מאמינים כלל שאי-פעם יגיעו – אבל העובדות, מדברות והפעם רועמות בפני עצמן.


לאור העובדה שמראש מודיעים לנו שזה ייקח זמן ושכדאי שנעזר בסבלנות וניקח הרבה אוויר, חשבתי שזו שעתן היפה של האסכולות הטבעיות לפתוח (שוב ושוב) שעריהן ולהמליץ בפניכם על כל מה שאורחות חיים באדיבות ונדיבותה של אמא אדמה יודעים להציע לחיים מאוזנים ומאפשרים...


הלוגיקה העומדת מאחורי הדברים מושתתת על מזונות עתירי ויטמין B12 הידוע כתומך במערכת העצבים ודומני שהוא אחד הנדרשים בתקופה הנוכחית ואילך (ובכלל בישראל, אנחנו נדרשים לתמרונים מאתגרים של מערכת העצבים) ובמקביל, מזונות עתירי המוליך העצבי (נוירוטרנסמיטור) טירוזין - חומצת אמינו המהווה בסיס ליצירת דופאמין. דופאמין הוא ההורמון המשמעותי במערכת התגמול במוח, זו שגורמת לנו להרגיש שבעי רצון, מרוצים ובימים אלו – נראה שדופאמין מאותגר עד קצה גבול היכולת.


לפני שאניח בפניכם המלצות כאלו ואחרות, אזכיר את מה שרובינו יודעים –

מסגרת ברורה, שחוזרת על עצמה – בשיטת הריטואל הקבוע יוצרת מסגרת ברורה וזו בתורה, מייצרת ביטחון.


זה נכון לנו המבוגרים, ליותר מבוגרים ובעיקר משמעותי לצעירים שבחבורה – המצב כל כך שברירי, כך שהדבר הנכון לייצר עבורם ועבורנו הוא מסגרת ברורה שחוזרת על עצמה ומייצרת וודאות וזו בתורה, מייצרת בטחון.


בתקופות של סטרס מוגבר, המערכת הראשונה שתגיב (ברוב המקרים) היא מערכת החיסון – ובפרט בעונת מעבר (קצת לא ברור הסתיו עם 32 מעלות בחוץ, אבל סתיו..) סוכר וקמח לבן הם שני חומרי הגלם שהכי מערערים את מערכת החיסון שלנו ולכן, מראש ממליצה להכניס הביתה מוצרים חלופיים ולאט לאט (בעקביות) להוציא מהבית את הקמח והסוכר הלבן – נחת רבה הם לא מוסיפים למערכות הגוף והבריאות שלנו.


פעילות גופנית הכרחית תמיד אבל בתקופה בה רמות הסטרס גבוהות, זו פעילות גופנית שיודעת לשחרר אותנו ולאפשר לנו להיות מאוזנים. נכון, לא תמיד אפשר לצאת להליכה/ריצה/רכיבה/שחיה – אבל עדיין בכל בית יש כיסא, קופסאות שימורים, בקבוקי מים, גומי מכנסיים ואלו, יכולים להיות יופי של אביזרי עזר לפעילות גופנית אישית וגם משפחתית.


מי ששכח איך משחקים בגומי, מוזמן להיזכר – יש לא מעט סרטונים ב- youtube ואם לא, אז פשוט תדפקו בדלת של השכנים ותיזכרו ביחד – זה כייף !!!

אם יש לכם דילגית ומרפסת – אתם לגמרי מסודרים, כדור פילאטיס? – מעולה לשחרור שרירים וכייף גדול להימתח ולהתרפק עליו...


בקבוקי מים וקופסאות שימורים הם יופי של תחליף למשקולות ומכאן, אפשר להפליג לכל כיוון אפשרי בעמידה, ישיבה, שכיבה – לכו על זה, הסיפוק והשחרור שתרגישו בין אם לבד ובוודאי יחד, יהיו שווים את ההפלגה על הדמיון והזיכרון גם יחד.


ועכשו למטבח:


לכו על ארוחות קבועות – שוב, מסגרת ברורה מייצרת ביטחון וביטחון – זה סוג של שלווה.


ארוחות בוקר יכולת להגיע על כל מצע של שיבולת שועל (שמכילה המון סיבים תזונתיים וגם ויטמינים ממשפחת B שכאמור תומכת במערכת העצבים)

עכשו תבחרו מה שמתאים לכם ולמשפחתכם:

זה יכול להיות לחם על בסיס שיבולת שועל, דייסת קוואקר עם פרי כלשהו, גרנולה בייתית, מאפינס תפוחים מיניאטוריים, קרפ שיבולת שועל ועליו מפל של פירות כחולים אדומים הידועים בתכולת נוגדי חימצון גבוהה וכמובן גם חומצת אמינו טירוזין שמהווה מקור ראשוני לייצור והפקת דופאמין – רוצים להמתיק?, קחו מייפל אורגני (בעדינות...בעדינות), מולסה, סילאן, סירופ אגבה, סטיביה וקיימים לא מעט תחליפי סוכר שפויים וטעימים – נסו ליהנות מהטעמים הטבעיים – שווה – הגוף יודה לכם.


אם אתם זקוקים למנת ביניים עד ארוחת הצהריים, זה הזמן לתפוח ישראלי, תפוח מכיל חומצה מאלית וזו, מצויינת לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים, לכו על אגס – הוא מצויין להרגיע את המעיים, אמרנו פירות יער אדומים/כחולים וזה כולל גם תותים שיש כרגע קפואים – תמיד עדיף טרי, אבל כרגע זה מה שיש וגם זה טוב. בננה ובפרט בננה בשלה מכילה כמויות עצומות של אותה חומצת אמינו טירוזין המהווה חומר גלם לדופאמין ונחשו מה.. כנסו ל- you tube ותימצאו שם כמות עצומה של מתכונים לעוגות ועוגיות ללא סוכר, עם שיבולת שועל ואפילו פירות יער או קקאו משובח והם טעימים להפליא – מה שמשאיר לכם הזדמנות להכין עם הילדים עוגה טובה ומאפשרת...


ארוחת צהריים היא הזדמנות טובה לדגים טובים – הנחשבים לדגים טובים לנו באים מהים הצפוני בו זורמים מים קרים. הדגים שחיים במים קרים מייצרים שכבת הגנה נכבדת מפני הקור העז ושכבה זו מכילה אומגה 3 בכמויות גבוהות – אותה אנחנו רוצים בגוף שלנו למערכת העצבים, לכלי הדם, לכל מה שמכונה דלקות אינפלמטוריות כמו כאבי שרירים, דלקות מפרקים, פיברומיאליגה, סכרת, טרשת עורקים, יתר לחץ דם, כולסטרול – הבנתם את העניין....כל הדלקות שאינן זיהומיות ושוב, אומגה 3 נדרשת לנו למעטפת של כל תא, יצירת הורמונים – תאכלו דגים שמקורם במים קרים - ואלו הם:

סול, סלמון, הליבוט, מקרל – לא כבוש, הרינג – לא כבוש, טונה ובפרט טונה אדומה, סרדינים פורטוגליים ואפילו בס ישראלי


עם הדגים הכי קל לשחק – זו ארוחה מהירה וקלה להכנה, בין אם בתנור, על האש (אחד הטעימים), קציצות או מפולטים על הצלחת שוחים בלימון, שמן זית והמון עלים ירוקים

ירקות – שימו לב שזו שעתינו לבחור בירקות (אומר את אותם דברים גם לגבי פירות) ישראליים – בואו נתמוך בחקלאות ישראלית, לי אישית ממש לא מסתדר בהגיון לעודד את כלכלת תורכיה למשל ולכן, מעדיפה ירקות ישראליים

את הירקות אפשר טריים, סלטים, מבושלים, אפויים, מאודים – הכל אפשרי עם ירקות

טיפה'לה מלח ושמן זית ואתם על זה...


דגש משמעותי בירקות על ירקות עליים ירוקים וכאן המגוון והשפע עצום – כל מה שתערבבו ותשלבו יהיה חגיגת טעמים ושיא הבריאות, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, סלרי גבעולים ועלים, גרגיר נחלים, בזיליקום, טימין – אל תעצרו כאן – יש עוד המון....תוסיפו שמן זית, שום טרי והמון לימון סחוט טרי וקיבלתם מנת בריאות עוצמתית


קטניות – יש לנו הזדמנות ליהנות מהחום שבחוץ (מה יהיה?...) להנביט קטניות – תוכלו לבחור עדשים ירוקות או שעועית מאש להנבטה, לאור החום התהליך מתרחש ממש מהר ומדובר בתהליך יותר קל ממה שאתם חושבים – תפתחו you tube – הזדמנות מצויינת לעשות משהו יחד עם הילדים ובעיקר, מסר משמעותי להעיר את כל תכולת הויטמינים והמינרלים שגלומים בכל קטנית בתהליך ההשריה וההנבטה ואת כל הטוב הזה, להזין את עצמכם והילדים


נבטים הם מזונות על – לא פחות !!! אפשר לאכול אותם טריים, בסלט ואפשר לבשל אותם – שווה ממש !


מזכירה שמנה שהכנתם מדגן מלא וקטניות, מהווה חלבון מלא כך שלמשל מג'דארה וסלט ירקות או ירקות מבושלים זה ארוחה מאוזנת שלימה ומלאה.

דגנים מלאים הם מענה מצויין תמיד ובפרט בימים מאתגרים, לכו על אורז מלא, קינואה, גריסים מלאים, כוסמת ירוקה – אפילו דוחן יכול להכנס עם רגל אחת לרשימה, בעיקר משום שהוא מאוד מנחם (לא רק תוכים)


ויטמין B12 זמין ואיכותי אפשר למצוא בנתח בשר בקר, תבחרו לכם נתח טוב והכינו לכם מה שרק תירצו ממנו – זה מקור מצויין לחלבון מהטבע וכמובן עתיר ויטמין B12. אם אתם צמחוניים או לא אוהבים את טעם הבשר או שקשה לכם לעכל אותו, זו בהחלט תקופה לנטילת תוסף B12 ושיהיה איכותי – משמע - נוזלי, משמע מנגזרת מתילקובלאמין ולא ציאנוקובלאמין וחשוב להקפיד על כך – אם תירצו, אשמח להסביר את המשמעויות וההשלכות.


גם בשר בקר וגם ביצים מכילים טירוזין וכבר הבנתם את משמעותה של החומצה האמינית הזו – זה הזמן.


הגענו לפירות... פירות חשוב לאכול עם אגוזים, התרומה היא גם ספיגה נוחה יותר וגם הורדת אינדקס גליקמי, כלומר כמה זמן לוקח לאינסולין לזנק כדי לאסוף את כמות הגלוקוז שנכנסה לגוף.


אז ראשית זה פשוט טעים יחד... לכו על אגוזי מלך, על פקאנים ושקדים – הם השלושה הראשונים והיעילים לגופינו.

שוב נזכיר את הפירות הישראליים והתמיכה בחקלאות הישראלית – קודם דואגים לעצמנו


ועכשו, לכו על תפוחים, אגסים, בננות, פירות יער, אבוקדו – כן, אבוקדו הוא פרי ואחד הבריאים והחשובים לנו, עדיין יש פפאיה היא אחד הפירות היותר בריאים וטובים ובקלות יכולה להכנס למתכונים נפלאים, יש עדיין רימונים מצויינים (1/4 רימון זו מנה גדולה-שימו לב) ושוב, הוסיפו אגוזים, הוסיפו גרעיני דלעת טריים, הם מכילים כמויות עצומות של אבץ, אבץ חשוב למערכת החיסון ולא פחות מכך, משמעותי לכל נושאי בלוטת הערמונית – חופן אחרי הצהריים בתוך יוגורט זה פשוט בריאות !


באתר שלי www.beophentivey.com תוכלו למצוא מתכונים רבים – מוזמנים להשתמש בהם באהבה.


מה לא הזכרתי? – ברור, חלב ומוצריו

כמי שעוסקת בכמה אסכולות לרפואות טבעיות אני מתקשה להבין עד איזה גיל אנשים חושבים שאפשר לינוק, ועוד חלב של חיה אחרת... מעל לכך חשוב לי להזכיר שחלב פרה כפי שאני זוכרת אותו מילדותי, כבר מזמן לא דומה למה שהורי קיבלו בבוקר מהחלבן, החלב של המילניום מציע לפחות 3 שבועות של אורך חיי מדף, אני משאירה לכם לבדוק את המשמעות של כל אחד מהחומרים המאפשרים את התכונה הזו ותבחרו אתם, מה אתם מוכנים להכניס לגוף שלכם.


זו הזדמנות מצויינת להתנסות בהכנת כל מיני סוגי חלב מאגוזים ושקדים – אתם עשויים למצוא שהתוצר מתקתק, עדין וטעים להפליא ושארית האגוזים, היא יופי של בסיס להכנת עוגיות – עסקה לגמרי לא רעה – בפרט אם החלטתם לשתף את הילדים בתהליך...


כן חשוב לי להזכיר יוגורט, הוא מאכל פרוביוטי ובימים של סטרס מוגבר, חשוב וכדאי להזין את הגוף במאכלים פרו ופרהביוטיים – זו שעתם היפה של כל הירקות הכבושים והנוזל שלהם (אל תמליחו יתר על המידה) וזיכרו שהמים של הכבושים ובפרט של כרוב, הם מצע מצויין לגדילה והתפתחות של חיידקים ידידותיים. הרמב"ם מציע לפתוח כל ארוחה באכילת 10-7 זיתים כדי להעיר את הקיבה לתהליך פירוק ראשוני יעיל – תנסו את זה, זה יכול להיות זיתים ובוודאי אם אלו כבושים בבית, חמוצים ואפילו כף או שתיים מהמים של למשל כרוב כבוש (על בטן ריקה זה לא פחות מאשר סגולה למערכת עיכול וחיסון חזקות)


עם יוגורט אפשר להכין גרנולה ופירות כמנה שלימה ומשביעה, אפשר להכין פשטידות, לחמים, עוגיות – הכל פתוח בפניכם כשמדובר ביוגורט (אישית אני מעדיפה מחלב עיזים או כבשים שהחלבון שלו יותר דומה לחלבון שלנו מאשר החלבון של חלב בקר)



אחרי שקראתם את הכל, אתם מוזמנים לעצום את העיניים ולהיזכר בימים שהלכתם לשוק עם אמא או סבתא, תיזכרו בריחות של השוק, של העגבניות שרק הגיעו מהשדה, של העלים הירוקים שהרגע השקו אותם במים קרים והם רעננים ומעוררי תאבון – זיכרו שהטבע תמיד נמצא שם עבורינו, ככל שהמתכונים פשוטים וטבעיים, כך הם נוחים לעיכול ומשמרים יותר ויטמינים ומינרלים – זה מה שאנחנו צריכים כדי לבנות ולהיבנות...

תנו לטבע ואמא אדמה לעזור...


מוזמנים ליצור קשר להתייעצות 0542575728 תמר באופן טבעי




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page