top of page

מה וכמה שתיתם היום?


גם אם ואנחנו ממש מקפידים על התזונה שלנו, עדיין - יש חשיבות עליונה לכמות ואיכות הנוזלים שאנחנו מרווים בה את הגוף שלנו:


קל לנו יותר לקבל את הצמא של הקיץ החם והלח - בוודאי בישראל, אבל בחורף?

האם חשבתם פעם כמה מייבשים התנורים למיניהם ובוודאי המזגנים?

אמנם עונת החורף עוד לא התחילה, אבל הסתיו כבר כאן במלוא תפארתו, כדאי לנו לזכור לשתות, אחרי ככלות הכל, 70% מים מסתובבים לנו בגוף ומסייעים למנוע פקקים בכלי-הדם, שאר הנתונים על העומס בכבישים - אופס, סליחה...בכלי-הדם, הוא לגמרי בשליטתנו ובחירתנו...


כן, נכון - יש גם בעיות גנטיות שגורמות לדם להיות סמיך וצמיגי יותר, קיימות גם פתולוגיות כאלו ואחרות - אבל אם אין בעיה גנטית או מחלה ברורה, הרי שאין שום סיבה שהדם יהיה סמיך בפרט אם ברור לנו שזו מערכת התעבורה החשובה בגוף (חוץ ממערכת העצבים החשובה לא פחות).


לרוב, אנחנו מזהים די בקלות את תחושת הרעב, אבל מה לגבי תחושת הצמא? - כמה מאיתנו באמת יכולים לאמר בפה מלא שהם מבחינים בקלות בין צמא לרעב?


עם השנים וחיי השפע, "קצת" איבדנו את וודאות תחושת הצמא להבדיל מזו של הרעב כך שרבים מאיתנו מתבלבלים בין תחושת רעב לצמא, זו רק אחת מהסיבות למגפת השמנת היתר הרווחת בעולם המערבי

ולכן, אם כבר אנחנו מרגישים רעב, שווה לנו קודם לשתות, רק כדי לוודא שאכן מדובר ברעב ועל הדרך גם להרוות את הגוף שלנו.


עד כאן ודאי הדברים נוגעים בהגיון שלכם, אבל מכאן - חלה תפנית בעלילה וחשוב לי לדבר על אופן השתייה:

כן, יש הבדל עצום בין גמיעת כוס שלימה או בקבוק מים בבת אחת לעומת שתייה בגמיעות, כל פעם לגימה או שתיים...


כשאנחנו שותים בבת-אחת כמות גדולה של נוזלים, אנחנו מעמיסים את כל הכבודה הזו על הכליות ואלו בתורן, אמורות להתמודד עם כמות גדולה של נוזלים. אם אנחנו היינו צריכים להחזיק מעל הראש גיגית מלאת מים כמו שהכליות צריכות להחזיק את כל הנוזלים שאנחנו שותים בבת אחת, סביר להניח שלא היינו מתמודדים עם הדברים לאורך זמן וחלק מהנוזלים היה נוזל, גולש או נשפך אם במתכוון ואם שבשוגג - מי יכול להחזיק כל כך הרבה נוזלים בבת אחת לאורך זמן? - כך גם הכליות, כשמגיעה אליהן כמות גדולה של נוזלים, הן פשוט שולחות אותנו ישירות לשירותים, כדי להוריד את מפלס המים הגדול שרובץ עליהן.


אם אתם מְשָתְנִים מספר רב של פעמים, בראש ובראשונה צריך כמובן לערוך בדיקות דם כדי לשלול מיני צרות כאלו ואחרות, אבל אם בדיקות הדם תקינות הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא איך אתם שותים, כאמור - יש גבול כמה הכליות יכולות להחזיק נוזלים לאורך זמן...


אז מה כן?

כן להקפיד לשתות קיץ, חורף, סתיו, אביב - ממש לאורך כל השנה, תמיד עדיף לשתות מים ואם כבר אז תמיד עדיף לשתות מים בטמפרטורת החדר - זה כהתחלה.


ואם כבר שותים, אז כבר הבנתם את העניין, לאט, בלגימות - קחו לגימה ותעשו משהו עד הלגימה הבאה, כל פעם לגימה אחת...לא בבת אחת את כל מה שיש בספל - למעשה, זו הדרך היחידה שלנו להרוות את הגוף ולאפשר לנוזל להיספג במקומות בהם אנחנו רוצים את הספיגה, גם בדם, גם בנוזל הבין תאי - זו שתיה מושכלת והיא ממש חשובה ולא מתישה את הכליות.



לרוויה


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page