top of page

פסטו שום


קצת לפני פסח, מתחוללת התקופה הירוקה כמו שאני מכנה אותה.. סוגים שונים של ירקות וירק - ירוקים מגיעים אלינו לתקופה קצרה מאוד ומביאים איתם שלל הזדמנויות לאלו מכם שנהנים לרקוח במטבח מיני שמחות: עלי גפן, פול ירוק והפעם - עלי שום או שום ירוק כפי שנהוג לכנות אותם ומהם נכין פסטו שום.


אם אתם נמנים על נדבך האוכלוסין המאוהב בשום, אתם יודעים ודאי עד כמה שום יעיל ומשמעותי לבריאות ובוודאי יודעים לספר עד כמה הוא מוסיף שמחות לתבשילים - השתדלתי להיות עדינה.


באותה נשימה, היות וכבר שמעתי על סוגי אלרגיות שלא הכרתי קודם ובכל יום שחולף, אני למדה על אלרגיות נדירות נוספות (האחרונה שבהן היא אלרגיה לכוסברה) חייבת להוסיף שיש לא מעט אנשים שגם פיתחו רגישות לשום ועוצמתו וקיימת אלרגיה ברורה לשום, כך שאם אתם חלק מהאנשים הרגישים ו/או אלרגיים לשום - המעדן הזה לצערכם, לא בשבילכם...


התקופה בה תוכלו למצוא בשווקים עלי שום ירוקים היא אתגר, כי גם אם ותמצאו עלי שום, לא בטוח שהם טריים ולא נרקבו או לחילופין התייבשו והפכו סיביים מדי ובלתי ניתנים ללעיסה - כך שמדובר ממש בתקופה קצרצרה והרבה מזל להגיע בזמן המדוייק.


בעלי הדוכנים בשווקים משליכים את גבעול השום, אין להם צורך בו למרות שבילדותי כשהלכתי עם אמא שלי לשוק, היה ברור שהתקופה לפני פסח מאפשרת לאנשים לרכוש את השום על גבעוליו לקליעת צמות שונות שהונחו לייבוש או במרפסת הצמודה למטבח או במטבח עצמו - יש שאומרים שמעבר לקישוט והנוחות, לשום גם סגולה לשמירה כנגד רוחות ושדים לא עלינו טפו, טפו, טפו...



גם כאן בתוך הקערה, תוכלו להבחין בקלות בין הגבעונים הבשרניים לבין אלו שהפכו סיביים יותר איתם פחות מומלץ ונוח להשתמש...


בחרו לכם 6 גבעולים בשרניים, חיתכו את החלקים הירוקים בהירים ביותר, שטפו אותם היטב מהאבק והבוץ.


בחרו לכם 6 גבעולים בשרניים, חיתכו את החלקים הירוקים בהירים ביותר, שטפו אותם היטב מהאבק והבוץ.


הכניסו את כל החומרים לעיל למעבד מזון שאתם יודעים שמסוגל לעבודה מאסיבית מול סיבים, הוסיפו גרידת לימון, מלח, 3 שיני שום טרי ושמן זית לעיבוד ופשוט תנו למעבד המזון לעשות את העבודה.


התוצאה הסופית משחתית, עדינה בטעמה המבושל ועוצמתית בטעמה הטרי, ריח נפלא...


תוכלו למרוח על כריך, להוסיף למאפה דגים בתנור, מאפי גבינות ישמחו לחגיגת טעמי השום הלימוני

ואם אתם רוצים להגדיל את השמחה, מוזמנים להוסיף חצי צרור כוסברה..



לבריאות.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page