top of page

קינואה של השמחות


בתמונה סלט קינואה חמוציות בצל מטוגן ופטרוזיליה

מה שאתם רואים בתמונה יכול להיות תבשיל אם תבחרו לאכול אותו חם, הוא גם לגמרי יכול להיות סלט אם תגישו אותו קר - בכל טמפרטורה, זו בחירה תזונתית מושכלת - ארוחה שלימה במנה אחת טעימה להפליא...


1 כוס קינואה שטופה היטב ומסוננת ממים

כוס וחצי מים

2-3 בצלים בינוניים

3 שיני שום

שמן חמניות

מלח הימליה לטעמכם

חופן נדיב של חמוציות ללא סוכר - אני מעדיפה חמוציות מסוג ז'רשק או ברבריס

צרור פטרוזיליה או כוסברה לבחירתכם (לכו על שניהם להעצמת הטעמים)

אפשר להוסיף אגוזי מלך קצוצים/צנוברים/בוטנים - מה שאתם אוהבים


נעבוד בו זמנית כשבסיר אחד נבשל קינואה - מחממת את הסיר וכשהוא חם מוסיפה שמן ומזהיבה (שימו לב לא לעבור את שלב ההזהבה, שום שרוף הופך להיות מר, דביק ולא נעים) - טגנו מעט את השום והוסיפו את גרגרי הקינואה השטופים והיבשים, ערבבו והוסיפו כוס וחצי מים.


פעם, כשעוד לא הכרתי את הגברת קינואה היטב, בישלתי אותה כמו אורז עם שתי כוסות מים לכוס קינואה והתוצאה היתה מאכזבת, אני מעדיפה את הקינואה אחד אחד.

סיימו את הבישול עם מגבת בין הסיר והמכסה לספיחת יתרת הנוזלים - במידה ועוד נותרו.


בינתיים בסיר/מחבת, הזהיבו בצל - בחרתי בקוביות בינוניות כמו במג'אדרה, לא קטנות מדי ובעלות נוכחות לא בולטת מדי.


כשהקינואה מוכנה והצטננה והבצל זהוב והתקרר, קחו קערה גדולה והכניסו פנימה את הקינואה, בצל מוזהב, צרור פטרוזיליה /כוסברה קצוץ - או שניהם וחופן חמוציות - שפרו טעמים (מלח):


*

בואו נגיד כמה מילים על חמוציות:

הן פרי קטנטן שמביא איתו לא מעט נוגדי חימצון (2.2 ג' סיבים תזונתיים, 6מ"ג סידן, 8.8 מ"ג ברזל) - אותם אנחנו ממש רוצים בתזונה שלנו


ישנם כמה סוגי חמוציות, חלקן מופיעות מסוכרות - טעים, אבל מי רוצה כל כך הרבה סוכר בתפריט שלו - ובכלל, לא עדיף ליהנות מהטעם הטבעי של הפרי?


סוג אחר של חמוציות מגיע כשהוא מסוכר באמצעות רסק תפוחים כך שמדובר בתוצר בעל מתיקות מעודנת


הסוג השלישי הוא לאוהבי הטעם החמוץ ואלו שמבינים את משמעותו של הטעם החמוץ בתזונה - הטעם החמוץ והטעם המר הם הטעמים שמעוררים את הכבד לפעולה וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות בראשית כל ארוחה (מזכירה שהרמב"ם ממליץ לנו לפתוח כל ארוחה בכמה זיתים מרים, כדי לעורר את הכבד לייצור מלחי מרה שיסייעו בעיכול שומנים וחלבונים שמאתגרים יותר לעיכול)

בסוג השלישי תוכלו למצוא את זן ז'רשק (שמקורו באיראן והוא מגיע אלינו דרך תורכיה) והזן השני המכונה ברברי - שניהם חמוצים - לטעמי מאוד טעימים ומתפוצצים בפה בטעם של החמיצות שבמקרה של הסלט או התבשיל הזה, נותנים מענה למתיקות של הבצל המוזהב ויוצרים שלמוּת בטעמים.



שוב,

המנה הזו יכולה להיות ארוחה שלימה והיא יכולה להתלוות לכל מנה שרק תירצו - היא צבעונית ויפה לעין על השולחן ובצלחת וכמובן, מכילה מרכיבים איכותיים



לבריאות ובתאבון




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page