top of page

תה עם דבש - (זהירות - ניפוץ מיתוס)



בחצות הליל 30.11.2021 כשהיום יסתיים והטמפרטורות יואילו לצנוח ולקבל את 1.12.2021 אני עשויה לחשוב על ספל תה - סביר להניח שזו תהיה חליטה, אבל לרגע אחד, לא יחלוף לי בראש להוסיף דבש לחליטה חמה שלא לאמר רותחת...


לדבש סגולות נפלאות, אנחנו לגמרי רוצים אותו קרוב אלינו - דבש, הוא אחת המתנות שאנחנו מקבלים מהטבע וכדאי ממש ליהנות ממנו - במסגרת האפשרויות של כל אחד, בהתאם לבריאותו -

דבש אנטי דלקתי, אנטי פטרייתי, אנטי ויראלי, מחטא טבעי, משמש כאנטיביוטיקה, מסייע לריפוי פצעים וכוויות, עדינותו מצליחה לפעפע לרקמות העמוקות ביותר בגופנו, מכיל חיידקים ידידותיים ומכאן פעילותו הפרוביוטית, מקל על שיעול בעיקר אצל ילדים, משפר ומשדרג פעילותם ותכונותיהם של חומרים ובעיקר של צמחי מרפא (גם לימון הוא אחד מהם - אבל שימו לב לטמפרטורה בהמשך הכתבה) , משתתף בטיפוח ובוודאי כחלק מחומרי שימור, טעים להפליא כבר אמרנו?


לאורך ההיסטוריה השתמשו בדבש למגוון פתרונות, ללא ספק - דבש הוא מתנה נפלאה של הטבע


חשוב להבהיר שמעל 40 מעלות, נהרסות כל התכונות הנפלאות של הדבש, נהרסים האנזימים והוויטמינים שיוצרים שיתופי פעולה בגוף אותם אנחנו רוצים לעודד (אלא שהם מתקיימים אך ורק בטמפרטורות נמוכות)


צר לי לדווח, אני מבינה את הצורך והרצון - אפילו את הטעם לשלב כפית דבש בתה, ישנם כמה מחקרים שמראים שלא בלבד שתכונותיו של דבש לא שורדות טמפרטורות של 40 מעלות ומעלה, אלא שהכנסת דבש לתה רותח או בישול, גורמים לנו לנזקים (העולם נמצא באנזימים).


מחר, כשיואיל סוף סוף שר הסתיו והחורף להפציע בשערי ישראלה שלנו, הכינו לכם ספל תה - תוכלו להוסיף לו לימון, תוכלו להוסיף פרוסת ג'ינג'ר אם אינכם סובלים מיתר לחץ-דם, אם ממש חשוב לכם להמתיק - תוכלו להוסיף סטיביה כעלים או כטיפות/אבקה, תוכלו לבחור לאכול תמר (עדיף מזן חלאוו'י) יחד עם התה - אבל הימנעו מלהוסיף דבש לתה/חליטה רותחים !


מזכירה שלא נותנים דבש לפעוטות מתחת לגיל שנה, אישית לא נתתי לילדי דבש עד שהיו בני חמש/שש.


אם אתם מצוננים ומשתעלים ומחפשים תרופה טבעית להקלה על השיעול והצינון, תוכלו לערבב דבש, לימון, ג'ינג'ר - ואם תסכימו להתנסות, הוסיפו גם בצל, קחו לכם כפית אחת לשעה - זה עובד ! (לא הכי טעים, אבל פועל)



שיבוא כבר הגשם....

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page